Produktlancering

En produktlancering er en fantastisk måde at skabe opmærksomhed om et nyt produkt, ligesom det er en enestående mulighed for at knytte tættere bånd til både eksisterende og fremtidige kunder. Læs med her, hvis jeres virksomhed drømmer om at afholde en succesfuld produktlancering.

Hvorfor skal I afholde en produktlancering?

Det korte og åbenlyse svar er, at produktlanceringer skaber opmærksomhed, og opmærksomhed genererer salg. Eksisterende og nye kunder får med en veltilrettelagt produktlancering en wow-oplevelse og bliver introduceret til jeres nye produkt i en setting, der inviterer til at blive delt på sociale medier og generere interesse fra de traditionelle medier.

Men et underliggende – og nogle gange lidt overset – argument for at investere i produktlanceringer er, at det også internt i virksomheden giver et rygstød, når I bruger mange ressourcer på at sende jeres nye produkter godt afsted.

Der er altså både eksterne og interne fordele ved at lave gennemførte produktlanceringer, og det er noget, mange virksomheder har fået øjnene op for.

Rul produktets historie rigtigt ud

Et launch event har naturligvis til formål at generere salg. Men det er også en oplagt mulighed til at fortælle den historie, der ligger bag ved selve produktet. Mange virksomheder er med rette stolte af de værdier, de har, og den rejse de har været på.

Produktlanceringer er oplagte tidspunkter at fortælle disse historier, og det er noget, man bør have i baghovedet, når man alligevel har samlet en masse mennesker med interesse for et givent produkt.

I ALIVE har vi masser af idéer til, hvordan I kan fortælle jeres historie ved hjælp af lyd, video eller andre kommunikationsformer.

VORES KOMPETENCER

Vi skaber unikke produktlanceringer, som begejstrer kunder og ansatte

Vi sørger for praktikken, så gæsterne kan koncentrere sig om produktet

Vi skaber content, som giver jeres produkter liv på SoMe

Vi idéudvikler inden for jeres brand-DNA

Hvad indeholder en god produktlancering?

Der er mange elementer, der skal gå op i en højere enhed, hvis jeres kommende produktlancering skal blive en succes, der genererer salg, omtale og når ud til mange mennesker.

I ALIVE har vi i en del år haft fokus på lige præcis denne del af eventforretningen, og derfor har vi også gjort os nogle erfaringer, som vi altid bruger som rettesnor, når vi planlægger en produktlancering for en virksomhed.

Find den rette venue til jeres næste produktlancering

Når I skal lancere et nyt produkt, så er det vigtigt at vælge en venue, der er interessant og flot, uden at den stjæler fokus fra jeres produkt.

Målet med et launch event er, at folk skal tale om jeres produkt – ikke de omgivelser, det bliver præsenteret i. Samtidig skal omgivelserne passe til den fortælling, I gerne vil brede ud, og så er noget så enkelt som lette adgangsforhold for deltagerne også vigtigt.

Iscenesæt jeres produkt

Afvej altid mulighederne grundigt, når produktet skal iscenesættes. Skal der være rigeligt med produkter, og skal de fylde det hele – eller må de gerne føles unikke, så lysten til at eje dem bliver vakt til live?

Vi sørger altid for at skabe nogle interessante muligheder for, at gæsterne kan tilgå jeres produkt, så jeres event bliver en god oplevelse for alle deltage.

Husk den gode underholdning

Produktlanceringer handler i høj grad om underholdning. Det skal være en sjov og spændende oplevelse at blive introduceret til produktet, og der skal være god stemning blandt de kunder, der er blevet inviteret til eventet.

Folk skal have lyst til at blive hængende i lang tid, når man inviterer dem til et event. Derfor er konkurrencer, dj’s, livemusik, stand-up eller andre former for underholdning oplagte elementer, når I skal holde gæsternes interesse gennem længere tid. 

DET KAN VI HJÆLPE MED:
  • Planlægning af fulde program
  • Allokering og styring af ressourcer
  • Styring af budget og samlet økonomi
  • Projektledelse og løbende rapportering
  • Eventafvikling
  • Rejselederafvikling
  • Håndtering af GDPR regler
  • Koordinering af fly
  • Koordinering af bustransport i DK og udlandet
  • Koordinering af shuttlebusser til og fra event/hotel/lufthavn
  • Koordinering af limousiner
  • Koordinering af indtjekning af bagage på hotel
  • Hotelbooking til gæster og personale
  • Booking af overnatning i andre former for outdoor, telte og lign.
  • Koordinering af kurve, snack pakker, drikkevarer m.m.
  • Booking af artister
  • Booking og briefing af konferencier
  • Koordinering af scene, teknik, lys og lyd
  • Branding af venue
  • Opbygning af greenrooms
  • Transmittering på storskærm mellem flere lande
  • Planlægning og booking af oplevelser
  • Booking og briefing af guide og chauffør
  • Sikre afvikling hvor der er taget hensyn til individuelle forhold fx fødevareallergi
  • Sikre relevant information til deltagerne inden oplevelsen fx beklædning
  • Konceptudvikling
  • Udsmykning af salen, scenen og indgangsparti
  • Borddækning med service, lys og blomsterdekorationer
  • Bestilling af borde, stole, service
  • Branding af hele venue
  • Opbygning af velkomstområde
  • Opbygning af food område og tema restauranter
  • Opbygning af bar, temabar og natklub
  • Opbygning af rygeområde med hyggebelysning og varme
  • Opbygning af omklædningsområde
  • Opbygning af loungeområde
  • Opbygning af kaffelounge med baristaer
  • Toiletter med dufte, blomster og hygiejne genstande
  • Bestilling og opbygning af pressevæg
  • Design, grafik og tryksager til det valgte tema
  • Indkøb og pakning af snack og goodiebags
  • Udarbejdelse af floor- og bordplan
  • Udvikling af skræddersyet app
  • Alt information samlet i en app
  • Personlig billet i appen
  • Opsætning af push-beskeder
  • Koordinering af konkurrencer
  • Skræddersyet hjemmeside til tilmelding
  • Alt information samlet ét sted
  • Indscanningssystem til festen
  • Grafer og evaluering af no-shows
  • Telefonisk hotline til alle gæster med spørgsmål
  • Booking af vagter og samaritter
  • Booking af og briefing af artister og foto-/videografer
  • Booking og koordinering af servicepersonale
  • Oplæring af personale i tiltaleformer og sikkerhed
  • Udarbejdelse og godkendelse af brandtegninger
  • Udarbejdelse af evakueringsplaner
  • Udarbejdelse af skræddersyet menu
  • Koordinering med kokken og lokationen
  • Koordinering af allergier til alle gæster
  • Koordinering af diverse foodtrucks
  • Indkøb og opfyldning af drikkevarer

Sikre dialogen om hvordan vi sammen kan forbedre det miljømæssige fodaftryk før, under og efter et event

  • Sikre en stærk og meget synlig brand eksekvering
  • Kreative ideer og indspil til iscenesættelsen
  • Fokus på at skabe engagerende content der kan blive delt på SoMe
  • Tilrettelæggelse af pressedækning før, under og efter
  • Intern kommunikationsplan
  • Sikre professionelt udstyr til afvikling
  • Test inden event
  • Briefing og tilrettelæggelse af content produktion
Deltagere i 2023
0 +
Antal medarbejdere
0
Destinationer i udlandet
0 +
Antal events
0 +

Generer omtale i forbindelse med lanceringen

Det er naturligvis også vigtigt, at der skabes interesse for dit event både før, under og efter lanceringen.

Vi kan i samarbejde med jer lægge en SoMe-strategi, der fungerer som en integreret del af projektet, og som giver jeres produkt et liv på sociale medier både før og efter den fysiske præsentation. 

Derudover skal vi også i fællesskab overveje, om der skal være et begrænset antal billetter til arrangementet, så det føles mere eksklusivt at deltage, eller I i stedet ønsker et stort fremmøde.

Vi står for alt det praktiske

ALIVE står for alt det praktiske, når I skal lancere et nyt produkt. Vores forskellige teams samarbejder internt i huset, så vi kan skabe et event, der både lever på dagen og efterfølgende på SoMe.

Vi har stor erfaring med produktlanceringer, og vi elsker at tænke i nye, kreative baner, hver gang en kunde beder os om at hjælpe med at få deres produkt ud i markedet. 

Drømmer I om at skabe et uforglemmeligt øjeblik?

Så kontakt ALIVE og tag en snak med os om, hvordan vi indfrier lige præcis jeres ønsker og behov.

Jonas Oddermose
CEO

Telefon: +45 33 18 84 50
jonas@alive.dk