Corporate events

Formålet med corporate events kan være vidt forskellige, men de rigtige rammer og det rette afsæt er med til at sikre fundamentet for succes.

Hvad er et corporate event?

Når det faglige er omdrejningspunktet omkring et event, så kalder vi det i ALIVE for et corporate event.

Her kan fokus være på alt fra at sende jeres nyeste produkt godt ud over rampen via en produktlancering for medarbejdere eller kunder, vidensdele på en konference eller skabe opmærksomhed omkring jeres nye brandidentitet.

Men uanset baggrunden så har et corporate event altid til formål at skabe en direkte værdi til jeres virksomhed, opmærksomhed omkring jeres produkter og fokus på det faglige ben af jeres forretning.

VORES KOMPETENCER

Vi planlægger alle events, så de passer til jeres ønsker og krav

Vi sørger for, at det faglige og sociale går hånd i hånd

Vi forstår, at corporate events er forskellige og skal gribes an derefter

Vi udfordre jer og kommer med idéer, I ikke selv havde overvejet

Vi arrangerer corporate events i både Danmark og udlandet

Mange forskellige typer af events

I ALIVE har vi arrangeret succesfulde firmaevents for danske virksomheder i en årrække. Og vi ved derfor bedre end de fleste, at ikke alle firmaarrangementer passer ind i de kasser, vi har inddelt vores ydelser i for overblikkets skyld.

Måske skal lige præcis jeres produktlancering kombineres med teambuilding aktiviteter? Måske bliver jeres konference til et mindeværdigt event, hvis alle deltagerne udstyres med VR-briller? Og måske skal jeres næste firmaarrangement ikke foregå i jeres firma, men på en lokation langt fra hverdagen?

I ALIVE ved vi, hvordan man skruer et succesfuldt arrangement sammen. Men vi ved også, hvordan man skræddersyer et godt firmaarrangement efter jeres virksomheds DNA, så alle forlader eventet med en uforglemmelig oplevelse i bagagen.

Vellykkede firmaevents i Danmark eller udlandet

Mange virksomheder vælger at holde deres corporate events i vante rammer tæt på kunderne og medarbejderne. Inden for landets grænser kan man hurtigt samle alle kollegaerne, og der er mange muligheder for at kombinere det faglige program med musik, smagninger, en lækker middag og andre oplevelser.

Men med ALIVE som partner åbner verden sig op, og vi tilbyder præcis de samme indholdspakker, hvis I vælger at afholde jeres næste arrangement i udlandet, som hvis I ønsker at holde det herhjemme.

Vi har stor erfaring i at arrangere events i udlandet, og vi kan trække på vores store netværk af samarbejdspartnere, hvis I ønsker at holde jeres næste firmaevent i en europæisk storby, i den norske ødemark eller et helt tredje sted.

DET KAN VI HJÆLPE MED:
  • Planlægning af fulde program
  • Allokering og styring af ressourcer
  • Styring af budget og samlet økonomi
  • Projektledelse og løbende rapportering
  • Eventafvikling
  • Rejselederafvikling
  • Håndtering af GDPR regler
  • Koordinering af fly
  • Koordinering af bustransport i DK og udlandet
  • Koordinering af shuttlebusser til og fra event/hotel/lufthavn
  • Koordinering af limousiner
  • Koordinering af indtjekning af bagage på hotel
  • Hotelbooking til gæster og personale
  • Booking af overnatning i andre former for outdoor, telte og lign.
  • Koordinering af kurve, snack pakker, drikkevarer m.m.
  • Booking af artister
  • Booking og briefing af konferencier
  • Koordinering af scene, teknik, lys og lyd
  • Branding af venue
  • Opbygning af greenrooms
  • Transmittering på storskærm mellem flere lande
  • Planlægning og booking af oplevelser
  • Booking og briefing af guide og chauffør
  • Sikre afvikling hvor der er taget hensyn til individuelle forhold fx fødevareallergi
  • Sikre relevant information til deltagerne inden oplevelsen fx beklædning
  • Konceptudvikling
  • Udsmykning af salen, scenen og indgangsparti
  • Borddækning med service, lys og blomsterdekorationer
  • Bestilling af borde, stole, service
  • Branding af hele venue
  • Opbygning af velkomstområde
  • Opbygning af food område og tema restauranter
  • Opbygning af bar, temabar og natklub
  • Opbygning af rygeområde med hyggebelysning og varme
  • Opbygning af omklædningsområde
  • Opbygning af loungeområde
  • Opbygning af kaffelounge med baristaer
  • Toiletter med dufte, blomster og hygiejne genstande
  • Bestilling og opbygning af pressevæg
  • Design, grafik og tryksager til det valgte tema
  • Indkøb og pakning af snack og goodiebags
  • Udarbejdelse af floor- og bordplan
  • Udvikling af skræddersyet app
  • Alt information samlet i en app
  • Personlig billet i appen
  • Opsætning af push-beskeder
  • Koordinering af konkurrencer
  • Skræddersyet hjemmeside til tilmelding
  • Alt information samlet ét sted
  • Indscanningssystem til festen
  • Grafer og evaluering af no-shows
  • Telefonisk hotline til alle gæster med spørgsmål
  • Booking af vagter og samaritter
  • Booking af og briefing af artister og foto-/videografer
  • Booking og koordinering af servicepersonale
  • Oplæring af personale i tiltaleformer og sikkerhed
  • Udarbejdelse og godkendelse af brandtegninger
  • Udarbejdelse af evakueringsplaner
  • Udarbejdelse af skræddersyet menu
  • Koordinering med kokken og lokationen
  • Koordinering af allergier til alle gæster
  • Koordinering af diverse foodtrucks
  • Indkøb og opfyldning af drikkevarer

Sikre dialogen om hvordan vi sammen kan forbedre det miljømæssige fodaftryk før, under og efter et event

  • Sikre en stærk og meget synlig brand eksekvering
  • Kreative ideer og indspil til iscenesættelsen
  • Fokus på at skabe engagerende content der kan blive delt på SoMe
  • Tilrettelæggelse af pressedækning før, under og efter
  • Intern kommunikationsplan
  • Sikre professionelt udstyr til afvikling
  • Test inden event
  • Briefing og tilrettelæggelse af content produktion
Deltagere i 2023
0 +
Antal medarbejdere
0
Destinationer i udlandet
0 +
Antal events
0 +

Arven fra ALLER

At skabe rammerne omkring det uforglemmelige firmaarrangement er ikke noget, vi har fra fremmede. Vores arbejde med events står på skuldrene af ALLER Media, der i mere end 100 år har leveret nyheder, underholdning og god stemning til danskerne gennem publikationer som Femina, Billedbladet, Se & Hør og en bred palet af nichemedier og brede underholdningsudgivelser.

Vores events hviler derfor på grundtanken om, at budskaber står stærkest på et fundament af kommunikation, fællesskab og underholdning. Og at selv de mest videnstunge firmaarrangementer bliver bedre, når de eksekveres i en underholdende tone og med et fælles mål.

Vi har arven fra ALLER i baghovedet, hver gang vi skal planlægge arrangementer, der har til formål gøre jeres medarbejdere og kolleger klogere på dem selv og deres arbejdsplads.

Og i os har I en samarbejdspartner, der vil gå den ekstra kilometer, for at jeres firmaarrangement bliver en succes for både medarbejdere og arrangører.

Jeres firmaevent er i sikre hænder

Uanset om I drømmer om at skabe bedre samarbejde på arbejdspladsen, om I vil give jeres medarbejdere erfaring med – og viden om – et nyt produkt, eller I vil skabe sammenhold på tværs af et team, så står vi i ALIVE klar til at skræddersy den oplevelse til jer.

Vi glæder os til at høre om jeres forventninger til arrangementet, og vi har selv et hav af idéer til, hvordan det kan blive en både informativ og sjov oplevelse.

Drømmer I om at skabe et uforglemmeligt øjeblik?

Så kontakt ALIVE og tag en snak med os om, hvordan vi indfrier lige præcis jeres ønsker og behov.

Ida Løfberg
CCO

Telefon: +45 29 11 34 77
ida.lofberg@alive.dk