VIRTUELLE EVENTS
Få vores hjælp til at skabe et virtuelt event
Skal du afholde et virtuelt event? Med ALIVE får du en eventpartner, der er med fra A-Z. Sammen kan vi skabe et virtuelt event, hvor deltagerne føler sig inkluderede, informerede og underholdt i trygge selvvalgte rammer.
Med virtuelle events kan man informere, underholde og, vigtigst af alt, samle mennesker igen – på en ny og spændende måde. Alt dette blev en realitet, da COVID-19 ramte Danmark i 2020, og det ikke var muligt at afholde events i samme grad som før.
Der er mange muligheder, når man laver virtuelle events, som kan være delvist fysiske med digitale samlingspunkter. ALIVE har været på toppen af dette, og vi har hurtigt formået at skabe en god tilgang til produktion og afvikling af disse events.
Eksempler på virtuelle events:
- Virtuel presselancering
- Digitale møder
- Hybride firmaarrangementer
- Webinar
- Digitale konferencer
- Virtuelle awardshows
- VR-event
- Virtuelle konferencer
- Hybride events
- Virtuelle team events
- Virtuel sommerfest
- Streaming events
- Virtuel julefrokost
Vi har fundet nogle af de bedste samarbejdspartnere, som formår at levere et stærkt og fejlfrit produkt, når I skal afholde et virtuelt event. Dette gør, at vi kan være i tæt dialog med både jer og leverandørerne om alt fra A-Z.
ALIVE arbejder blandt andet sammen med det digitale studie 4K, der er specialister i det virtuelle univers, og som har bygget et studie kun til at afholde virtuelle events.
Derudover anvender vi også vores eget studie, Aller TV-desk, der bliver særligt opsat efter jeres ønsker og behov.

Med virtuelle events kan man informere, underholde og, vigtigst af alt, samle mennesker igen – på en ny og spændende måde. Alt dette blev en realitet, da COVID-19 ramte Danmark i 2020, og det ikke var muligt at afholde events i samme grad som før.
Der er mange muligheder, når man laver virtuelle events, som kan være delvist fysiske med digitale samlingspunkter. ALIVE har været på toppen af dette, og vi har hurtigt formået at skabe en god tilgang til produktion og afvikling af disse events.
Eksempler på virtuelle events:
- Virtuel presselancering
- Digitale møder
- Hybride firmaarrangementer
- Webinar
- Digitale konferencer
- Virtuelle awardshows
- VR-event
- Virtuelle konferencer
- Hybride events
- Virtuelle team events
- Virtuel sommerfest
- Streaming events
- Virtuel julefrokost
Vi har fundet nogle af de bedste samarbejdspartnere, som formår at levere et stærkt og fejlfrit produkt, når I skal afholde et virtuelt event. Dette gør, at vi kan være i tæt dialog med både jer og leverandørerne om alt fra A-Z.
ALIVE arbejder blandt andet sammen med det digitale studie 4K, der er specialister i det virtuelle univers, og som har bygget et studie kun til at afholde virtuelle events.
Derudover anvender vi også vores eget studie, Aller TV-desk, der bliver særligt opsat efter jeres ønsker og behov.
Professionelt setup med dygtige partnere
ALIVE er en del af Aller Media Denmark, som gennem årene har været en førende aktør, når der skulle afholdes events i alle former og afskygninger. Vi kan stolt fortælle, at vi har hjulpet blandt andet Deloitte, Tour de France, Stark, Paramount+ og mange andre brands med at gøre deres events levende, inkluderende og ikke mindst huskværdige.
Når du vælger ALIVE, får du del i alle de samarbejdspartnere, som Aller Media Denmark har gode samarbejder med, og derfor er der næsten ingen begrænsninger på, hvor omfattende et virtuelt event kan blive. Har du meget specifikke ønsker til, hvad det digitale arrangement skal indeholde, kan vi typisk opfylde ønsket – eller om ikke andet komme med et bud på et alternativ.
Fordi du køber ikke blot kompetencerne. Du køber også erfaringen, der er din sikkerhed for, at den helt store eventidé kan blive til en realitet. Der er mange facetter af et event med mange deltagere, og vi mestrer disciplinen at få det hele til at gå op i en højere enhed.
Virtuelle events – fordi digital omstilling er en nødvendighed
Hos ALIVE underkender vi bestemt ikke vigtigheden af at kunne mødes fysisk og interagere på andre måder end bag en skærm. Men vi har, både i det private og på job, siden COVID-19-pandemien fundet ud af, at virtuelle events og møder mellem mennesker faktisk godt kan fungere.
Der er mange fordele ved at afholde et virtuelt event:
- Færre udgifter til eventlokation
- Færre udgifter til kost og logi
- Større deltagelsesprocent på grund af tidsfleksibilitet
- Større geografisk dækning – ja, faktisk helt ubegrænset geografisk dækning
- Unikke måder at engagere deltagerne på
Vi har dog også alle prøvet at sidde i et digitalt møde med dårlig lyd og forbindelsesproblemer. Ikke alene er det frustrerende for begge ender af skærmen, men det giver også et mindre godt indtryk af virksomheden, at der ikke er styr på det digitale setup. Vælger du derfor at afholde et virtuelt event, skal det gøres ordentligt – og her kommer ALIVE ind i billedet.



Et virtuelt event kan også være fysisk
Et virtuelt event behøver ikke begrænse sig til udelukkende at foregå digitalt. Faktisk giver det i mange tilfælde god mening at lave et hybrid event.
Den fysiske tilstedeværelse har en stor effekt på deltagerne og deres engagement, men samtidig kan man med digitale events fange de deltagere, der af logistiske årsager ikke har mulighed for at deltage i et fysisk event.
Herved kan du sikre alle fordelene ved et fysisk event samt give en oplevelse til dem, der normalt havde takket nej til at deltage – og pludselig rækker dit brand meget længere ud.
Hvordan I specifikt ønsker at kombinere fysiske og online events er op til jer. Uanset om din virksomhed ønsker at afholde en konference, et webinar eller en produktlancering med mulighed for digital deltagelse til at komplementere den fysiske, så kan vi gennem dialog skabe det helt rigtige setup til jeres behov.

Med virtuelle events kan man informere, underholde, og vigtigst af alt, samle mennesker igen – på en ny og spændende måde. Alt dette blev en realitet, da COVID-19 ramte Danmark i 2020, og det ikke var muligt at afholde events i samme grad som før.
Der er mange muligheder, når man laver disse typer af events, som kan være delvist fysiske med digitale samlingspunkter. ALIVE har været på toppen af dette, og vi har hurtigt formået at kreere en god tilgang til producering og afvikling af disse events.
Eksempler på virtuelle events:
- Virtuel presselancering
- Digitale møder
- Hybride firmaarangementer
- Webinar
- Digitale konferencer
- Virtuelle awardshows
Vi har fundet nogle af de bedste samarbejdspartnere, som formår at levere et stærkt og fejlfrit produkt, når I skal afholde et virtuelt event. Dette gør, at vi kan være i tæt dialog med både jer og leverandørerne om alt fra A-Z.
ALIVE arbejder blandt andet sammen med det digitale studie 4K, der er specialister i det virtuelle univers, og som har bygget et studie kun til at afholde virtuelle events.
Derudover anvender vi også vores eget studie, Aller TV-desk, der bliver særligt opsat efter jeres ønsker og behov.

Virtuelle events med fokus på dit brand
De fleste eventformer er storslåede marketingtiltag, som i sidste ende har til formål at gøre en gruppe af mennesker opmærksomme på jeres brand. Den opmærksomhed skal helst være overvejende positiv, og derfor er det nødvendigt at afholde virtuelle events, hvor lyden er klar, og billedet står skarpt. Hos ALIVE kan vi tilbyde et teknisk setup, der sikrer et niveau af smidighed, som din virksomheds brand fortjener.
Samtidig har vi tilknyttet en hær af fagfolk i mediebranchen, der kan bidrage med grafik og lyd, som matcher din virksomheds identitet. Ønsker du altså et virtuelt event, skaber vi et univers, hvor deltagerne ikke er et sekund i tvivl om, hvem afsenderen er. Uanset om der er tale om et fysisk event, et virtuelt event eller et hybridevent, så er genkendeligheden og brandoplevelsen alfa og omega.
… eller til intern vidensdeling
Vi producerer dog ikke kun virtuelle events, hvor køb og forretning er i fokus. Skal dine ansatte briefes om nye procedurer, opdateringer i strategien eller introduceres til et helt nyt produkt, så hjælper vi også gerne med at sikre, at den viden kommer frem. Vitale informationer om ændringer sætter sig ganske enkelt bedre fast, hvis virksomheden gør et stort nummer ud af det, frem for at sende en mail, eller kort briefe i de interne systemer. Vis de ansatte, at det faktisk betyder noget ved at gøre noget ekstraordinært.
Virtuelle event cases




