KICK-OFF EVENTS OG PRODUKTLANCERINGER
SAMARBEJD MED ALIVE - FULL-SERVICE EVENTBUREAU
Skal din strategi sparkes i gang med et brag, eller skal dit produkt have mest muligt medvind på sin rejse ud på markederne? Lad ALIVE stå for arrangementet. Vi er professionelle eventplanlæggere med mange års erfaringer i mindeværdige events.
Vi kan håndtere alt fra 50-20.000 deltagere, og vi har et væld af venues, vi kan bruge som bagtæppe til din dag – medmindre det er dit sted, der skal lanceres, naturligvis.
Vi har både netværk og knowhow, når det kommer til at løfte dit arrangement til noget ud over det sædvanlige. Vi er en del af Aller Media, og vi og vores søsterselskaber kan løfte alle opgaver før og efter dit event.
Kontakt os for en uforpligtende snak om dine muligheder.
Skal din strategi sparkes i gang med et brag, eller skal dit produkt have mest muligt medvind på sin rejse ud på markederne? Lad ALIVE stå for arrangementet. Vi er professionelle eventplanlæggere med mange års erfaringer i mindeværdige events.
Vi kan håndtere alt fra 50-20.000 deltagere, og vi har et væld af venues, vi kan bruge som bagtæppe til din dag – medmindre det er dit sted, der skal lanceres, naturligvis.
Vi har både netværk og knowhow, når det kommer til at løfte dit arrangement til noget ud over det sædvanlige. Vi er en del af Aller Media, og vi og vores søsterselskaber kan løfte alle opgaver før og efter dit event.
Kontakt os for en uforpligtende snak om dine muligheder.

Produktlanceringer
Et launch event for dit nye produkt er en rigtig god måde at skabe opmærksomhed på, ligesom det er en enestående mulighed for at knytte nogle tættere bånd til dine kunder. Det er dog ekstremt vigtigt for dit brand, at din produktlancering virker både velbesøgt og vellykket. Det kan nemlig sagtens betale sig at gøre sig lidt ekstra umage, så gæsterne bliver lidt længere.
Vi har efterhånden afviklet en del vellykkede produktlanceringer, og vi har følgende anbefalinger til dig, der skal i gang med et product launch event.
- Vi skal finde det rette venue. Et sted med en god balance mellem at være interessant uden at stjæle fokus fra dit produkt. Et venue hvor din branding og dine kundetyper passer, men også et sted, hvor det er let at komme til.
- Afvej mulighederne grundigt, når du skal iscenesætte dit produkt. Skal der være rigeligt med produkter, og skal de fylde det hele – eller må de gerne føles lidt som en mangelvare, så lysten til at eje et bliver vakt til live? Husk også at skabe nogle interessante muligheder for, at gæsterne kan tilgå dit produkt.
- Husk underholdningen. Konkurrencer, dj’s, stand-up eller andet, der kan holde på folk i længere tid, end det tager at komme tæt på dit produkt. Det bringer os til næste punkt.
- Tænk i smarte partnere. Dine gæster kan få masser af glæde af, at du inviterer andre virksomheder med til lanceringen. Mindre virksomheder og produkter, der afspejler dit brand og din målgruppe.
- Omtale. Det kan ikke understreges nok, hvor vigtigt det er, at der er interesse for dit event. Vi kan i samarbejde med jer, lægge en SoMe-strategi. Derudover kan vi også tage en dialog om, om der skal være et begrænset antal billetter til arrangementet, så det føles mere særligt at deltage.
Naturligvis skal der også sørges for de praktiske ting – såsom praktiske faciliteter, sikkerhed og ikke mindst at dine gæster kan få et glas og en bid, mens de kommer nærmere på dit produkt.
Vi kan hjælpe dig hele vejen fra løs idé til veloverstået lancering af et nyt produkt. Kontakt os for en uforpligtende samtale.



Kick-off events
Vi har arrangeret utallige kick-offs, og vi har efterhånden dannet os de erfaringer, der skal til for at gøre et kick-off meningsfyldt.
Som navnet antyder er kick-off events en energisk måde at sætte kursen mod nye mål. Det kan være en ny strategi, et nyt regnskabsår eller noget helt tredje, der skal skydes i gang med et brag – og det med et brag skal tages alvorligt. Et kick-off skal nemlig vække følelser og begejstring hos dine kollegaer, og det kræver en anden type arrangement end den klassiske konference.
Et godt kick-off skal have en tydelig mening. Et tema, der går igennem dagen som en rød tråd. Selvom meningen måske er at skyde et nyt år i gang, bør arrangementet have et tema, der rører ved noget i deltagerne.
Vi anbefaler også, at du arbejder målrettet med at få etableret en mere intens atmosfære, end du er vant til i arbejdssammenhænge. Dine deltagere må gerne føle, at dit kick-off er noget særligt. Noget vigtigt. Det skal helst være et arrangement, der taler til fællesskabsfølelsen på din arbejdsplads.
Dagen skal naturligvis også gerne være både sjov og spændende. Det kan være, der skal et vildt venue til, lidt nytænkende team aktiviteter eller måske et stort sceneshow med store navne på agendaen? En fest til at slutte dagen af på er også en god måde at afrunde den store dag på.
Kontakt os for en uforpligtende snak – vi står klar til at sparke dit kick-off godt i gang.



Åbningsevent
Det er ikke altid produkter og strategier, der skal sparkes i gang. Nogle gange er det et sted. Butikker, restauranter, fabrikker, museer eller kontorer skal også have et rygstød, når de åbner, og et åbningsevent er en fremragende måde at gøre et godt førstehåndsindtryk på dine nye kunder.
Vi har efterhånden afholdt en del åbningsevents, og de adskiller sig på mange måder fra vores andre eventtyper, da arrangementet er mere låst i sted og omfang. For det er jo dit sted, fra sin bedste side, der skal danne rammerne om åbningsfesten, og det skaber nogle naturlige benspænd.
Til gengæld handler et åbningsevent stadig om at skabe en god oplevelse for dine gæster, og vi anbefaler, at du overvejer:
- Gæstelisten – hvor mange du vil have med, kan komme an på så meget – hvor mange, der dukker op, kommer til gengæld an på dig. Sammen kan vi udarbejde en strategi for, hvordan netværk, nabolag og potentielle kunder skal finde frem til din åbningsfest.
- Oplevelsen – din åbningsfest kommer i den grad til at afspejle dit brand, og hvad vil du egentlig vise dine gæster? Skal det være eksklusivt, indbydende, stift eller afslappet? Det hele kan i princippet give fin mening for samme brand, og din retning bør være troværdig, velovervejet og konsekvent.
- Det praktiske – hvad skal gæsterne spise og drikke, hvor skal de parkere, og er der toiletter nok? Hvad med brandmyndighederne? Der er mange store og små tandhjul, der helst skal køre ubemærket og som smurt på dagen, hvis dine gæster ønsker at genbesøge dig.
I ALIVE har vi håndteret nok åbningsevents til at kende faldgruberne, og vi skal nok sørge for, at din dag sætter dig i godt lys.
Med ALIVE som eventpartner er du sikret en god start
Brug os, når din strategi, din forretning eller dit produkt skal have den bedste lancering.
Med ALIVE får du en seriøs, professionel partner med bred erfaring og endnu bredere netværk.
Vi er et full-service eventbureau, og det betyder, at vi kan løse samtlige de opgaver, der opstår i forbindelse med sådan et arrangement. Projektledelse, produktion, F&B, kommunikation og branding, identitetsarbejde, underholdning, logistik og konceptudvikling. Som en del af Aller Media har vi mange ressourcer at trække på – og de er naturligvis også til rådighed for dig.
Vi kan få ting til at ske, som de færreste kan forestille sig, og vi tager altid udgangspunkt i dig og dine ønsker, når vi arbejder med dit event.